phone: +012-260 00819
e-mail: mymabma@gmail.com

Christmas Holiday @ Kota Bharu

On Dec 22, 08, my wife and I decided to visit my father & umie & ariff at Kota Bharu on Christmas Day. Mana la tau, tak ada kesempatan lepas bersalin nanti. My wife decided to bring along Misya, my niece.

Dec 24
I asked my wife to bring our Hero to workshop to service and wash it body. After office hour, my wife picked me up at Ampang Park at 6:30pm and we started our journey which we arrived Gombak Tol at 7.30pm. Huhuh jem punya pasal habis kampung aku redah.

Alang2 dah lalu Benta, aku pun singgah rumah member aku, nine nama nia. we arrived at 9pm. Dekat jer ngan Pusat Serenti Benta. Aku lepak, makan mee bini dia masak dan luahkan perasaan. Hehehe bini dia dah semakin sihat. dia je semakin kurang sihat. poket kot or susah hati coz he told me that his papa admitted at HUSM, Kubang Kerian. His mom pon dah tak berapa sihat. Uh tak sempat nak jumpa Qistina, anak kedua dia, dia dah tido. Just jumpa adam. Nakal juga si adam .. putih macam mak bapak dia.

Then ... dalam kul 11pm kitaorang pun gerak ke kb. Aku bawak slow since hujan n jalan basah ... Gilir ngan wife aku sebab aku ngantuk .. Arrived in front of my parent's house, Lundang at 4:30am. Huhuhu ngantukk ... terus aku rebah kan badan kat bilik ariff.

Dec 25
Merry Christmas. Friend of mine said ... Selamat Hari Jadi Nabi Isa ... huhuhu sengal mamat tu ..

Went to Kg Dangar, Pasir Mas. Visit ariff's Opah ... rindu kat opah aku ... ramai juga yang ada. ramai juga yang tak ada. First time my opah tgk cucu menantu dia. Lepak situ untuk beberapa jam sampai aku tertido atas sofa. Maybe letih drive semalam tak abis lagi. Petang baru balik Lundang.

Dec 26
Aku, my wife, umie, friend of umie and misya went to Rantau Panjang. Arif n Abah lepak umah jer .. diorang tu mmg tak rajin gi tempat2 macam tu. Tak banyak la aku ngan wife membeli .. ongkos nia terlalu nipis. beli apa yang patut jer. Sempat la aku bedal selai seluar jin. Banyak beli pakaian untuk misya bergaya.

Malam kitaorang gi KB Mall. Bawak ayip beli CD Games for his computer.

Dec 27
Pepagi dah kitaorang bangun. Breakfast kat kopitiam Ah Seng. Kedai kopi style lama gile. Located in front of Umno Building. Then we jalan2 tgk batik. uh .. tak de langsung yang bini aku berkenan. entah maybe ongkos nia nipis kot.

Tgh ari gi sedara umi punya rumah ... ada majlis bertunang. uhuh aku belasah makan lagi. sedap dia punya ikan masak apa tah. besar pulak ikan dia.

Petang dalam kul 5 tu, aku singgah rumah ibu nine. Nampak jer macam sihat. Ibu sembang sambil tgk my wedding's album. Amirul adik nine umo 12, dah besar .. hensem ... besar nanti mau boleh jadi model .. before balik sempat jumpa yong n his husband yob. kakak nine. anak diorang pun dah besar. comel jer aku tgk si Diana ni. dah darjah satu.

Dec 28
Huhuh ari ni aku tak ke mana. Lepak umah jer sambil tgk mawi & ekin wedding live at Astro. Macam ok jer ... cuma aku jealous wedding aku tak masuk tv. ahahahaha. bangang jugak aku ni.

Petang aku gi melawat papa nine kat hospital. Dia baru lepas buat Kimo. <-- apatah aku pun tak paham. Ibu kata kena kanser. Huhuh cian dia ... lagi setahun nak pencen. Aku bawak album wedding aku kasik papa tgk. Papa tunjuk gambar latest daughter of nine. cute sangat. Kat hospital ada opah nine ... and adik perempuan papa yang dok kat Sabah (tak silap aku la).

Dec 29
Pepagi wife aku dah bangun .. kemas beg. Misya pon dah mandi. aku jer baru nak bangun. beli roti n sardin. wife aku buat breakfast. umie pening n bangun lambat. Kitaorang gerak dari KB lebih kurang kul 10am. aku singgah Gua Musang ... we had our lunch there. Nak bawak laju pun hujan jugak. so slow n steady. after gua musang jer la aku memecut. ahahaha. tapi sampai lambat juga sebab jem and kereta banyak. ia la esok ramai still kerja. kul 7pm sampai umah aku.

Sampai umah terus aku mandi n dinner ... n ... aku tulis blog ni ...

View This Album

4 comments:

~LiiNDaa~ said...

mane adik nye ole2???:D

Unknown said...

tak de ... sbb adik takmo cakap adik nak apa ... lain kali cakap ...

~LiiNDaa~ said...

uwaaaaaa.....xmo kawann

Unknown said...

Heheheh ada apa ... abang beli budu untuk adik ngan kak nor.