phone: +012-260 00819
e-mail: mymabma@gmail.com

Kasihnya abang pada seorang adik ....

Today i fetched umie at LCCT around 6pm.

On my way back to my home sweet home ... umie sempat bercerita tentang adik lelaki bongsu aku ... ayep ... (Mohd Ariff Aidil).

Baru-baru ni ... ayep selalu sakit perut ... tambah2 time pagi nak gi sekolah ... So one day ... Abah and umie bawa gi klinik to do check-up ... mana la tau ada issue ke apa ... huhuhu mmg ada issue ....

Doktor kata dia sakit perut sebab dia terlalu psycho ... aku pun tak paham ... so doktor mintak abah umi keluar n biarkan doktor n ayep jer dalam bilik ... doktor tu pun apa lagi main peranan. dia saiko and pujuk adik sampai adik cakap apa masalah adik ...

rupa nia mmg ada masalah ...

Adik terus terang sambil nangis teresak esak bagi tau kat doktor yang dia tak suka dengan abah sebab abah selalu paksa dia makan makanan yang dia tak nak makan ... huhuhu aku pun kena juga masa time kecik dulu ... that one part ...

The best part is ... adik cakap dia rindukan aku .... and he told everything ..
  • adik tak suka dengan bekas tunang aku dulu which is adik cakap tak cantek and tak suka dengan keadaan rumah bekas tunang aku tu ... n paling adik tak suka kalau aku kawin dengan bekas tunang aku ... nasib baik la aku tak kawin ngan bekas tunang aku tu .. kalau tak sure parah ...
now ... adik sedih sebab aku dah kawin n aku dah tak boleh nak layan dia seperti dulu ....
  • bawak pergi makan shushi ker apa ker time umie and abah gi dinner/function,
  • tido dengan aku n peluk aku before dia masuk tido dengan umie and abah
  • bawak adik tengok wayang ...
  • adik suka dok kl sebab ada aku ... tapi adik dok kb ... sebab kena duduk dengan abah n umie.
  • and a few things that aku pun lupa dah ....
So ... how ??? what should I do and my parent do ... doctor advise that asked me to alway contact him through phone every day after his school time even only 1 minute.

yeah ... positively, on the day he went to klinik, after come back home, my father sms me and told me that I need to call adik cos dia rindu sesangat kat aku ... pada mula nia aku pelik juga .. ia la aku baru jer balik kb masa krismas ... takkan la rindu lagi ... tapi aku call jer la buat buat bodo ... day after ... pagi pagi dah tak ada sakit perut dia .... huhuhu pelik bin ajaib ...

rupa nia adik aku dah pendam kan dekat setahun .... ia la sejak aku bertunang dengan ex tunang aku lagi ...

Now I know how my love to my adik ... really berkesan ... selalu orang cakap that kasih sayang abang n adik ... kasih sayang bapak n anak lain ... tapi ... aku berjaya buat kan atleast almost to hit 100% that my lil bro akan terasa kehilangan aku ...

Mana taknya adik jadi macam ni ... a few hours after his birth .... aku terus dukung dia walaupun ramai member bapak aku n umie aku sound ... hey ... elok2 adik tu still lembik la apa la ... heheheh aku peduli apa ... adik aku .. aku punya pasal la nak dukung dia ...

everytime aku kat rumah or aku balik dari kerja aku sure carik adik aku and kiss his lips ... hehehe this is one a method to give full swing of love to somebody ...

Adik ... kalau adik rindu kan acik ... just sms or call acik k ... I have gave you phone (Sony Erikson K610 lagi tu ) ... nak 3G pun boleh .. hehheh ... nak ym pon boleh ... bukak jer komputer tu ... dah boleh ym ... everything i have set for you ...

I love you ariff .... love you soo much .. thanks for your threats.

2 comments:

DingDong said...

manje sggh adik ko mir...

Unknown said...

Hehehe dia membesar dengan penuh kasih sayang aku ...