phone: +012-260 00819
e-mail: mymabma@gmail.com

Papa ... passed away ...

Papa ... Abd Rahman Ali ...

Di pagi sabtu ketika aku bermain teng teng atas katil bersama isteri ku tertiba aku dikejut oleh panggilan dari my really best friend Nine (Iskandar Zulkarnain Bin Abd Rahman) early in the morning ... dalam kul 7 lebih ... Mula nia mau sahaja aku biarkan telefon berdering ... tapi aku terasa something ...

Sedih aku mendengar suara nine menyatakan papa tiada lagi di alam fana ini ... terus aku terbayang wajah nia ketika di katil Hospital USM Kubang Kerian. Aku terasa berbaloi aku pergi melawat dia pada cuti krismas itu. Paling aku sedih dan terkilan di mana nine menyatakan dia tak dapat berada di samping papa memandangkan ada exam paper di temerloh. what can I say that time to him is ko lupakan la kejap ... ko buat jer exam tu dulu ... exam tu lebih penting untuk ko menyambung dinasti keluarga ko ... yang pergi tetap pergi ... yang hidup sure kena teruskan ... untuk menenangkan dia lagi aku janji pada dia memastikan abah aku and umie aku datang visit ibu that morning.

Yeah ... as promised ... I terus call bapak aku walaupun aku tau dia maybe tgh tido atau main teng teng dengan ayep. I got shocked too but we all knows that papa mmg tak ada harapan untuk hidup. Abah and umi mmg gi visit and lepak sama ibu ... sampai jer rumah opah nine ... ibu terus peluk umi n nangis .... huhuh sebak pulak aku dengar cerita umie. Umie lepak situ more than 4 hours sampai la jenazah di bawa ke kubur.

As for me ... Aku lebih suka papa tiada ... yeah ... i know his history ... family and health ... banyak papa terpaksa harungi. kalau aku cerita di sini maybe ada yang percaya and ada yang tak percaya ... but trust me ... aku gembira dia tak der ...

Erm ... tapi aku sure bila dia tak der pasti nanti akan berlaku kecohan bagi ibu pula ... ibu ... hopefully ibu tabah mengharungi rintangan tanpa papa. I know there will be a challange there ...

Aku ngan keluarga nine ni dah ku anggap keluarga sendiri ... setiap tahun sejak tahun 1997 lagi aku selalu lepak dengan diorang time raya posa. Pagi raya, salam dengan diorang, pegi solat sunat raya, lepak umah opah. Aku, nine and papa kekadang sembang pasal komputer and kereta ... interest yang sama ...

Anyway ... salam takziah aku pada keluarga ibu, nine & family. Aku juga terasa kehilangan papa.

0 comments: